honaryy

honaryy

honaryy

honaryy

۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰



نقاشی ساختمان با رنگ نسکافه ای

نقاشی ساختمان یک امر ضروری و اجتناب ناپذیر است که هر چند وقت یک بار هر محیطی که در آن زندگی و یا کار میکنیم نیاز به نقاشی دارد اما مهمترین رکن در نقاشی ساختمان و محیط کار انتخاب رنگ است.

وقتی تصمیم میگیریم مکانی را رنگ بزنیم به هیچ عنوان نترسید و از هر رنگی که به ذهنتان میرسد استفاده کنید چون وقتی بعد از نقاشی در آن مکان قرار میگیرید و طبق میل و علاقه و سلیقه خود آنجا را رنگ نموده اید احساس آرامش میکنید.

پروژه نقاشی ساختمان با رنگ نسکافه ای

در یکی از پروژه های به انجام رسیده توسط گروه نوین آریا منزلی مسکونی واقع در شمال تهران طبق میل کارفرما تمام سطوح گچی و درهای چوبی را به رنگ نسکافه ای درآورد.

رنگ نسکافه ای رنگی گرم است و طریقه ساختن آن ترکیبی از رنگهای سفید گل ماشی قرمز و اندکی مشکی است که روشن و تیرگی آن بنابر سلیقه شماست.

وقتی تمام سطوح دیوار به رنگ نسکافه ای درآمد همه ابزارها و جدا کننده های سقف از دیوار به رنگ سفید رنگ آمیزی شد، شاید باور نکنید ولی این منزل مسکونی به حدی زیبا شد که چشم هر بیننده ای را به خود جلب مینمود.

نکاتی در مورد رنگ نسکافه ای

رنگ نسکافه ای خود نیز در ساختمانهایی که دیوارهای آنها به رنگ های دیگر در آمده میتواند جدا کننده مناسبی برای سقف و دیوارها باشد البته رنگ نسکافه ای گزینه بسیار مناسبی برای سقف آشپزخانه ها و حتی مغازه ها میباشد.

رنگی نسکافه ای رنگی است که نه آنقدر شما را مجذوب خود میکند و به نوعی شما را گیج میکند و نه آنقدر بی روح است که شما آن را نبینید، رنگی سرشار از آرامش مطلق میباشد. وقتی در یک اطاق که به رنگ نسکافه ای در آمده وارد میشویم انگار به مکانی رفته ایم که گویی قبلا انجا را دیده بوده ایم زیرا این رنگ رنگی گرم و سرشار از انرژی مثبت میباشد.

  • honary honary
  • ۰
  • ۰

فلاش تانک یکی از وسایل پرکاربرد در ساختمان است که در سرویس بهداشتی، دستشویی و توالت قرار می‌گیرد. فلاش امروزه تانک‌ها به یکی از وسایل بهداشتی ضروری سرویس بهداشتی و دستشویی تبدیل شده‌اند. فلاش تانک عموماً در توالت‌های فرنگی استفاده ‌می‌شد، اما با توجه به این که استفاده از این وسیله بهداشتی‌تر بوده امروزه در توالتهای نشسته یا همان تخت هم به کار برده می‌شود و بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند. اگر شما هم می‌خواهید با فلاش تانکها بیشتر آشنا شوید با ما همراه باشید. 

روش کار فلاش تانک و ساختار آن

فلاش تانک از یک منبع ذخیره آب و لوله انتقال آب به کاسه توالت، تشکیل می‌شود. عملکرد آن به این گونه است که با کشیدن زنجیر یا فشار دکمه تخلیه آب سوپاپ تخلیه جابه‌جا شده و آب با فشار در کاسه توالت  تخلیه می‌شود و فضولات را با خود به درون چاه می‌برد. 

فلاش تانک ضد باکتری با آنتی باکتریال 

تنها تفاوت فلاش تانک‌های آنتی باکتریال با دیگر فلاش تانک‌ها در ساختار آن است که از مواد و مصالح آنتی باکتریال استفاده شده است. این موضوع به بهداشت بیشتر فلاش تانک کمک می‌کند و باعث بهداشت بیشتر فلاش تانک می‌شود.

فلاش تانک‌های دوگانه

فلاش تانک دوگانه ویژگی خاصی دارد. در فلاش تانک‌های دوگانه مخزن فلاش تانک به دو قسمت کوچک و بزرگ تقسیم‌شده و خروجی هر کدام از این دو قسمت نیز جداگانه قابل تنظیم است. علت این امر نوع استفاده از فلاش تانک و مقدار آب مصرفی است. استفاده‌ کننده به بنا بر نیاز یکی از دکمه‌های کوچک یا بزرگ را می‌کشد. بدین ترتیب حجم قابل‌توجهی از آب ذخیره‌سازی و حفظ می‌شود. استفاده از فلاش تانک‌های دوگانه می‌تواند ۵۰ تا ۷۰ درصد در صرفه جویی آب تاثیر داشته باشد. این مدل فلاش تانک‌ها به دوزمانه نیز مشهور هستند و کاربرد زیادی دارند.

فلاش تانک توکار

فلاش تانک‌های توکار نوع دیگری از انواع فلاش تانک‌ها است که ویژگیهای خاص خود را دارد و در دید قرار ندارد. مخزن فلاش تانک توکار در دیوار قرار گرفته و دکمه تخلیه آب آن در دیوار تعبیه شده است و مناسب برای مکانها شلوغ و ارگانها می‌باشد که دیگر جایی برای فلاش تانک اشغال نمی‌شود. این مدل فلاش تانک‌ها برای استفاده در منزل هم بسیار کارآمد هستند چرا که هم فضای کمتری را اشغال می‌کنند هم ظاهر بهتری به سرویس بهداشتی شما می‌دهند و توالت و سرویس بهداشتی را زیبا می‌کنند. البته باید به این نکته هم توجه کنید که اگر می‌خواهید از فلاش تانک‌ها تو کار استفاده کنید باید قبل از اتمام کار تاسیسات سرویس بهداشتی تان به فکر نصب آنها باشید. در واقع زمان نصب فلاش تانک توکار قبل از پایان کار ساختمان است. یکی از بدیهای فلاش تانک توکار عدم دسترسی به آن و تعمیر آن است.

فلاش تانک اتوماتیک

فلاش تانک اتوماتیک نیز نوع دیگری از فلاش تانک است که در بازار وجود دارد. روش کار آن به این صورت است که با باز و بسته شدن درب سرویس بهداشتی به صورت اتوماتیک شروع بکار می‌نماید. فلاش تانک اتوماتیک به میزان معین مخزن آب را تخلیه می‌نماید. علت ساخت این نوع فلاش تانک نظافت بیشتر سرویس بهداشتی است.

یکی از نکاتی مهم هنگام استفاده از فلاش تانک توجه به میزان آب مصرفی این محصولات است. چرا که فقط ۲۰ درصد مصرف آب در توالت‌ها صرف نظافت شخصی می‌شود و ۸۰ درصد بقیه آبی است که در خروجی فلاش تانکها مستقیماً به فاضلاب تبدیل می‌شود  و این مقدار زیادی است. پس در انتخاب فلاش تانک‌ها حتما این نکته را مورد توجه قرار دهید و در مصرف کمتر آب کوشا باشید.

  • honary honary
  • ۰
  • ۰

نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

رنگ پلاستیک در نقاشی ساختمان یکی از پرمصرف ترین رنگ های ساختمانی گروه رنگ های پلاستیک (امولسیون) میباشد. ماده اصلی این رنگ لاتکس می باشد و در دو نوع تمام پلاستیک و نیم پلاستیک عرضه می شود. نوع تمام پلاستیک به ادعای کارخانجات رنگ سازی قابل شستشو می باشد ولی تجربه نشان داده که این ادعا صرفا تبلیغاتی است و کلا رنگ های پلاستیک  قابلیت شستشو100%را ندارند وچون  درنقاشی ساختمان  قابل  شستشوی بودن اهمیت دارد در نقاشی ساختمان تنها رنگ های روغنی و اکریلیک دارای این خاصیت هستند. رنگهای  پلاستیکی که استاندارد باشد در مقابل آب مقاوم هستند (قابل شستشو نیستند) وهزینه پائینتر وسرعت اجرای بالاترونداشتن بو وشیک بودن و…. باعث شده است که استقبال زیادی از این نوع رنگ بشود. دیده شده که حتی در ساختمان های گران قیمت هم به لحاظ شیک بودن رنگ پلاستیک  مصرف می شود و کارفرما بعد از 2 یا 3 سال با صرف زمان و هزینه کمتر نسبت به رنگ روغنی : دیوارهای ساختمان خود را تغییر رنگ می دهند و روحی تازه به فضای زندگی خود می دهند.
رنگ پلاستیکی که درنقاشی ساختمان بوسیله قلم مو اجرا شود دارای جای (رش) قلم میشود که سلیقه اکثر کارفرمایان رش قلم را نمیپسندد ورنگ پلاستیکی که بوسیله غلطک یا اسپری اجرا شود حالت مخملی زیبا وشکیل دارد که مورد پسند هر نوع سلیقه ای قرار میگیرد. رنگ پلاستیک برای اجرا بر روی گچ نو: نیاز به بتونه کشی کامل سطح (ماستیک) ندارد و در صورتی که سطح کار ناصاف  و دارای تعمیرات زیاد باشد و یا در صورت درخواست کارفرما (به هر دلیل) : باید سطح کار روغن الیف درجه 1 (سطح کاری که گچ است) اجرا شود وسپس 1 یا دو دست بتونه کشی کامل (ماستیک) اجرا شود وهزینه روغن زدن وبتونه کشی جداگانه محاسبه شود.
حس رنگ پلاستیک در نقاشی ساختمان این است که  فاقد بو وسرعت خشک شدن بالائی دارد. کلا در منازل ایرانیان رنگ پلاستیک برای سقف ها استفاده می شود که علاوه بر کاهش هزینه به واسطه عبور راحت گرما و رطوبت هوا از رنگ پلاستیک: این نوع رنگ برای سقف مناسب تر از رنگ روغنی می باشد.

  • honary honary
  • ۰
  • ۰

برای کاشی کاری ساختمان چقدر باید هزینه کرد ؟

    برای کاشی کاری ساختمان چقدر باید هزینه کرد؟
    قیمت هر کاشی بستگی به جنس و استحکام آن دارد ، به ویژه برند یا شرکتی که آن را ارائه می دهد . بهترین سرامیک دارای ضخامت سه هشتم اینچ است .
    پرسلان (کاشی چینی) ماده‌ای منحصر‌به‌فرد ساخته‌شده از خاک رس فشرده که در دمای بسیار بالا حرارت دیده است. کاشی پرسلان نسبت به سرامیک بسیار متراکم‌تر، سخت‌تر، و بادوام‌تر است و برای کف طبقات نیاز به محافظت کمتر دارد و بسیار جذاب و شیک است. سطح کاشی پرسلان ممکن است لعابی، براق، مات یا منسجم باشد. رنگ مستقیما در سطح کاشی گسترش می‌یابد، به‌طوری‌که هرگونه لب‌پریدگی یا ترک روی کاشی بالقوه قابل توجه نیست، درنتیجه منجر به تغییر رنگ کاشی نمی‌شود. به همین منظور گفته می‌شود، اگر کاشی پرسلان به‌درستی نصب گردد بعید به‌نظر می‌رسد که لب‌پریده شود و ترک‌بردارد، ازین رو پوششی مناسب برای کف هر اتاق در خانه می‌باشد.
    برای مشاوره و سفارش همین حالا می توانید با مجموعه جابرینا تماس بگیرید: 09331924846
    بسیاری از صاحبخانه‌ها از کاشی‌های پرسلان در مناطقی استفاده می‌کنند که رفت‌و آمد و استفاده زیادی داشته‌باشد مانند: کفش‌کن، آشپزخانه، حمام، راهرو و ورودی‌ها. این کاشی‌ها در سبک‌ها، اندازه‌ها، رنگ‌ها و درجه شفافیت و جلای بسیار متنوعی موجود هستند، و با طیف گسترده‌ای که دارند مکمل دکوراسیون خانه می‌باشند .

    هزینه‌ کاشی کاری طبقات
    برای محاسبه دقیق هزینه‌ها ، قیمت و اطمینان از اینکه کاشی کافی برای تکمیل نصب دارید، اولین قدم اندازه‌گیری کف اتاق است. کاشی پرسلان بر حسب فوت مربع، در کشور آمریکا، و متر مربع، در کشور ایران، به‌فروش می‌رسد، بسیاری از انواع آن با جعبه فروخته می‌شوند، یعنی شما می‌بایست مقدار مورد نیازتان را با توجه به تعداد کاشی‌هایی که در جعبه وجود دارد گرد (رند) کنید.

    برای اندازه‌گیری کف، طول و عرض اتاق را برحسب اینچ اندازه‌گیری کنید. اگر در امتداد دیوارها جلوآمدگی یا عقب‌رفتگی ویا برآمدگی باشد هربخش را جداگانه برحسب اینچ اندازه‌گیری نمایید. طول و عرض هر قسمت را در هم ضرب کنید و بر ١۴۴، مقدار اینچ مربع در فوت، تقسیم نمایید. عدد به‌دست آمده مقدار کلی متراژ فضا برحسب فوت مربع می‌باشد. هریک از نقاط مختلف را اضافه کنید تا مقدار کامل فضایی را که می‌خواهید کاشی کنید برحسب فوت مربع بدست آورید و این مقدار را به نزدیک‌ترین عدد گرد کنید (تا عدد رندی به‌دست آید).

    به‌خاطر بسپارید که برای نصب کاشی پرسلان برای یک مجموعه مستقیم، به مقدار ۵درصد اضافه‌تر برای ضایعات، برش‌ها، یا شکستن نیاز دارید. اگر قصد دارید کاشی را مورب یا طبق الگویی نصب کنید، حداقل به میزان ٢٠ درصد کاشی اضافه‌تر احتیاج می‌باشد. ایده خوبی است که همیشه مقداری کاشی اضافی در دسترس داشته باشیم تا درصورت شکستگی یا موقع تعمیر بتوانیم از آن استفاده کنیم، بنابراین جعبه ای را انتخاب کنید که مقدارش از آنچه برآورد کرده‌اید بیشتر باشد و نه کمتر.

    هزینه-نصب-کاشی.jpg
     

    زیرساز (لایه زیر) کف اتاق
    کاشی پرسلان به‌راحتی برای نصب برروی هر سطح زیرسازی مناسب می‌باشد.

    ١. اگر لایه زیر کف اتاق شما حرکت می‌کند یا تغییر جهت می‌دهد، یا اگر تراز نباشد، ابتدا کلیه سطوح بتنی به‌طور کلی نصب می‌شود و سپس کاشی پرسلان روی آن نصب ‌می‌گردد. هزینه‌های مصالح پشت‌بند (مصالحی که برای زیرسازی کف استفاده می‌شود) برای هر متر محاسبه می شود .

    اگر لایه زیرین کف در وضعیت خوبی باشد، اما کاملا هموار و تراز نباشد، ممکن است از سطح همواری که خودتان بر روی لایه زیرکف می‌سازید استفاده کنید. این لایه ترکیبی برروی لایه زیر در قسمتهایی که پستی و بلندی دارد ریخته می‌شود تا سطح زیر را مسطح و تراز سازد. این سطح ترکیبی برای هر کیسه حدود هزینه دارد را می توانید از بازار دریافت کنید، که به‌طور کلی ٢٠٠ فوت مربع را پوشش می‌دهد.

    چگونه کاشی مناسب انتخاب کنیم
    مانند بسیاری از پوشش‌های کف، کاشی پرسلان که در نهایت برای منزلتان انتخاب می‌کنید تا حد زیادی به سلیقه شما بستگی دارد. بااین‌حال، چندین دستورالعمل وجود دارد که به‌شما کمک می‌نمایند تا انتخاب‌هایتان را محدود کنید:

    - به‌دنبال بزرگترین سایز کاشی که در یک اتاق به‌راحتی جای می‌گیرد بویژه برای فضاهای کوچک باشید تا اتاق را بزرگ‌تر جلوه دهید.

    - موزائیک‌های ٢ اینچی یا کوچک‌تر را برای فضاهایی همچون دوش‌ها یا جاهایی که بدون لغزش هستند، یا قسمت‌هایی از کف که به‌راحتی مسطح و تراز نمی‌شوند، همچون فضاهایی که به سوی یک آب‌گذر شیب دارند به‌کار می‌برند.

    - از کاشی‌های پرسلان که دارای لعاب فلزی هستند در آشپزخانه‌ها استفاده نکنید، چون ماده‌ای همچون اسید، این لعاب را ازبین می‌برد یا خراب می‌کند.

    -به‌دنبال پوششها و لعاب‌های با انسجام بالا یا رنگارنگ برای مناطق پررفت و آمد، همچون کفش‌کن‌ها باشید تا به پنهان کردن لکه‌ها کمک کند و دوام کاشی‌ها را افزایش دهد.

    - کاشی‌هایی با حداقل ضخامت سه هشتم اینچ انتخاب کنید تا دوام آن‌ها را افزایش دهید.

    - از کاشیهایی که اصلاح شده‌ یا آن‌هایی که لبه‌هایشان ماشینکاری شده‌اند تا فضای بین محل اتصال دو کاشی را کاهش دهند، استفاده کنید.

    آب‌بندی
    کاشی پرسلان، غیرمتخلخل باقدرت جذب آب بسیار کم می‌باشد . بنابراین همچون سنگ‌ها و سرامیک‌ها نیازی به آب‌بندی برای جلوگیری از رنگ پس دادن ندارند.

    با این حال، اگر از کاشی آب‌بندی‌شده یا چسب پروکسی استفاده نکرده‌اید، فضای بین کاشی‌ها را می‌بایست آب‌بندی (درزگیری) کنید و اگر متوجه شدید که کاشی پرسلان شما درزیر پایتان صیقلی و لغزنده است، برخی از انواع درزگیر همچون، درزگیرهای میراکل، میتوانند انقباض را افزایش دهند و همچنین دربرابر سرخوردن (لغزیدن) برروی کاشی مقاوم باشند. درزگیری ظاهر کاشی را تغییر نمی‌دهد.

    کاشی پرسلان دربرابر سرامیک

    کاشی پرسلان و سرامیک هردو از خاک رس ساخته شده‌اند، و با سبک‌ها و طرح‌های مختلف به بازار عرضه می‌گردند. بهرحال، زمان مقایسه آن‌ها به‌پایان رسیده است. در حالی‌که پرسلان (کاشی چینی) از خاک رس فشرده ساخته شده، بااین‌وجود در دمای بسیار بالایی حرارت داده می‌شود، اما کاشی سرامیک از خاک رس مرطوب تحت فشار قرار گرفته ساخته می‌شود که در درجه حرارت پایین‌تر در معرض گرما قرار می‌گیرد. سرامیک ممکن است یک بار حرارت داده شود- ، یا دوبار حرارت ببیند- duocottura. سرامیک‌های دیوکاتورا و سرامیک‌های با تراکم بالا قدرت جذب آب پایین‌تر و مقاومت بهتر دارند، اما متخلخل‌تر و ضعیف‌تر از کاشی‌های پرسلان هستند.

    از همه نوع سرامیک برای کف اتاق استفاده نمی‌شود؛ بسیاری از کاشی‌های سرامیک فقط برای دیوارها و کانتر کاربرد دارند، درحالی‌که انواع کاشی‌های پرسلان هم برای دیوارها وهم برای کف مناسب می‌باشند.

    بزرگ‌ترین تفاوت ظاهری این دو نوع کاشی مربوط به سطح بالایی آن‌ها است. کاشی سرامیک همیشه لعاب داده می‌شود، درحالی‌که پرسلان ممکن است دارای رنگ یا لعاب و در بعضی موارد هردو، رنگ و لعاب باشد. نمی‌توان کاشی سرامیک را برای استفاده در قسمتهایی خاص گرد کرد بلکه برای کامل کردن کناره‌های کار در نصب سرامیک می‌بایست از سرامیک‌های لبه‌گرد جداگانه استفاده نمود. هزینه کاشی سرامیک برای هر دو فوت از کمتر از یک شروع می‌شود و برای برخی کاشی‌های دست ساز تا در هر دو فوت می‌تواند افزایش یابد.

    قیمت-کاشی.jpg
     
    پرسش‌های متداول

    بهترین کاشی سرامیک کدام است؟ 

    بهترین سرامیک سه هشتم اینچ ضخامت دارد و برای داشتن لبه‌های صاف و تمیز اصلاح شده است و می‌تواند اندازه محل اتصال دو سرامیک را به حداقل برساند. اگر به سرامیک‌های لبه گرد در کارتان نیاز دارید به دنبال سرامیک‌هایی که در ترکیبشان از رنگ برروی بدنه رسی کاشی استفاده شده بگردید.

    تفاوت میان پرسلان و سرامیک چیست؟ 

    پرسلان از خاک رس تحت فشار قرار گرفته ساخته شده که دردمای بسیار بالا حرارت دیده است. سرامیک از خاک رس مرطوب تحت فشار قرار گرفته تشکیل شده که در دمای پایین‌تر حرارت دیده است. سرامیک همیشه لعاب دارد، درحالی‌که پرسلان ممکن است رنگ، لعاب یا هردو را در برروی سطح رسیش داشته باشد.

    کاشی پرسلان کف چیست؟ 

    کاشی پرسلان کف، ماده‌ای ساخته دست انسان، متشکل از خاک رس که در قالبی تحت فشار قرار گرفته و در دمای بسیار بالا حرارت دیده است. دارای قدرت جذب آب پایین‌ و تراکم‌پذیری زیاد و تنظیمات ترافیکی بالاست.

    بهترین کاشی کف کدام است.؟

    بهترین کاشی‌های کف دارای ویژگی حفظ و نگهداری آسان هستند، خراشیده، خرد یا لکه‌دار نمی‌شوند و دوام بالایی دارند. کاشی پرسلان بسیار متراکم، بادوام و کاشی‌هایی بدون نیاز به مراقبت می‌باشند که در رنگ‌ها و سبک‌های متنوع به بازار عرضه می‌گردند و برای بیشتر منازل و ساختمان‌های تجاری مناسب می‌باشند.

    • honary honary
    • ۰
    • ۰

    کاشی کاری

    کاشی و سرامیک  مصالح مقاومی هستند که برای پوشش قسمت های مختلف آشپزخانه، سرویس بهداشتی، کف به صورت ردیفی چیده شده. شما میتوانید انواع کاشی با طرح ها و جنس های مختلف در فضاهای داخلی و خارجی ساختمان استفاده نمائید.هداشتی به کار می روند. همه ی این مصالح، زیبا، مقاوم و متنوع در شکل و رنگ هستند و اینها انتخاب را سخت می کند.یاور در اینجا می خواهد این بار سنگین در خرید کاشی و سرامیک را از دوش شما بردارد و نکاتی را پیشنهاد دهد که انتخاب را برای شما در خرید کاشی و خرید سرامیک آسان تر می سازد. فقط لازم است پاسخ این سه سؤال ساده را پیدا کنید، ما در پیدا کردن این پاسخ ها به شما کمک می کنیم:

    1-                     کاشی را برای کدام قسمت دکوراسیون منزل تان می خواهید؟
    ۲- می خواهید چقدر برای خرید کاشی هزینه کنید؟
    ۳- میزان استفاده از کاشی در دکوراسیون داخلی منزل شما چقدر است؟     

     


    • honary honary
    • ۰
    • ۰
    لایروبی چاه فاضلاب تهران

    لایروبی چاه فاضلاب

    لایروبی چاه چیست؟

    لایروبی چاه یکی از عملیاتهای مخصوص چاه است که در آن بخشهای مختلف چاه را پاکسازی کرده و اقدام به لایروبی آن می کنند. لایروبی چاه به مانند زنده کردن چاه می باشد. لایه ها فاضلاب در طول سالیان سال به دیوارهها و کف چاه چسبیده اند و بر روی آن لایه های ضخیم ایجاد کرده اند. این لایه ها باعث جلوگیری از جذب آب می شود و جلوی فعالیت چاه را می گیرد. در واقع این لایه های ضائد نفس چاه را می گیرند. برای کارکرد بهتر چاه باید این لایه ها از بین بروند. لایروبی چاه عبارت است از جداسازی لایه های ضائد از دیواره و کف چاه.

    لایروبی چاه فاضلاب

    لایروبی چاه فاضلاب

    چه زمانی به لایروبی چاه نیاز داریم؟

    پر شدن چاه نشونه هایی داره، برای مثال بوی گند فاضلاب، باز نشدن توالت، بالا اومدن آب توالت، وجود حشراتی مثل سوسک، گرفتگی توالت و در زمین های غیرماسه ای، نداشتن کشش آب در خاک میتونه از نشونه های پر شدن چاه باشه.

    معمولا در بیشتر خونه ها و ساختمون ها چاه های فاضلاب بصورت جذبی هستن. چاه های جذبی بیشتر در زمین هایی هستن که خاک اونا میتونه فاضلاب رو دفع کنه. یک چاه استاندارد باید بتونه آب و فاضلاب درون خودش جذب کنه. اگر چاه استاندارد نباشه یا زمینی که در اون چاه زده شده خاکش مرغوب نباشه، چاه زودتر از زمان عادی پر شده و نیاز به تخلیه و لایروبی داره.

    لایروبی چاه تهران

    لایروبی چاه تهران

    روش انجام لایروبی چاه

    لایروبی و کف تراشی چاه به این صورت است که پس از تخلیه چاه فردی وارد چاه شده و رسوب های دیواره و کف را می تراشد و آن ها را از داخل چاه خارج می کند. پس از لایروبی چاه و کف تراشی آن و همچنین لجن کشی، چاه  مانند روز اول خواهد بود. اگر چاه را تخلیه کردید، آن را لایروبی کردید، کف آن را تراشیدید و چاه را هم لجن کشی کردید اما باز هم چاه مانند روز اول نشد چه؟

    لایروبی چاه در تهران

    لایروبی چاه در تهران

    حتی اگر جنس خاک آن هم مناسب باشد. این کار باید توسط فردی آشنا با کار و متخصص این کار انجام شود. با این که این کار در افکار عموم شغلی نا مناسب است و معمولا کسی به تخصص این کار توجه نمی کند اما اگر در این کار تخصص وجود نداشته باشد کار به درستی انجام نخواهد شد و نتیجه مناسب نخواهد داشت. نیروهای شرکت مجریان امین متخصص در کار تخلیه چاه و لایروبی آن به راحتی مشکل شما را حل می کنند.


    • honary honary
    • ۰
    • ۰

    نقاشی ساختمان

    قیمت انواع رنگ برای نقاشی ساختمان

    قیمت رنگ

    قیمت رنگ روغنی یا نیمه روغنی:

    این دسته از رنگ ها بیش تر در خانه استفاده می‌ شوند. سطح صاف و همواری دارد و رد قلم‌مو بر روی آن باقی نمی‌ ماند. مقاومت بالایی دارند و به‌ راحتی فرسوده نمی‌ شوند. از معایب این رنگ ها دیر خشک شدن و بوی نامطبوع آن‌ ها است.

    هر لیتر حدودا از ۸٬۰۰۰ تا ۱۱٬۰۰۰ تومان است.

    قیمت رنگ آستر یا پرایمری:

    همان‌ طور که از اسم آن پیدا است این رنگ به‌ عنوان آستر در زیر کار استفاده می‌ شود. از آن برای پوشش دیواری که قبلا لکه‌ گیری و تعمیر شده است استفاده می‌ کنند که دیوار قبل از این که رنگ اصلی بخورد یکدست و تمیز شود. گاهی برای بهتر نشستن رنگ اصلی بر روی رنگ آستر، چند قطره از رنگ اصلی در آستر می‌ ریزند که این کار باعث می‌ شود کار نهایی پوشانندگی بیش تری داشته باشد.

    هر لیتر حدودا از ۳٬۰۰۰ تا ۸٬۰۰۰ تومان است

    قیمت رنگ پلاستیک یا نیمه پلاستیک:

    این دسته از رنگ ها به دلیل این که لکه پذیر هستند و لکه‌ ها به‌راحتی از روی آن‌ ها پاک نمی‌ شوند، تنها راه کاربردشان در رنگ آمیزی سقف است.

    هر لیتر حدودا از ۴٬۰۰۰ تا ۶٬۰۰۰ تومان است.

    قیمت رنگ لاتکس یا اکرلیکی:

    این رنگ ها با این که بر پایه آب هستند ولی قابل شستشو هستند. همچنین مدت‌ زمان خشک شدن آن‌ ها کم است و تقریبا بدون بو هستند. نکته مهم دیگر درباره این رنگ ها میزان بالای مقاومت آن ها است و به‌ راحتی فرسوده نمی‌ شوند.

    هر لیتر حدودا از ۸٬۰۰۰ تا ۱۵٬۰۰۰ تومان است.

    قیمت رنگ جلا و ورنی :

    این رنگ تقریبا شفاف است و برای پوشانندگی و حفاظت از رنگ نهایی کاربرد دارد. البته بیش تر بر روی درها و یا انواع سنگ آنتیک کاربرد دارد. به دلیل این که مقاومت بالایی در برابر رطوبت و دما ندارد معمولا هرسال یک‌بار باید تمدید شود.

    هر لیتر حدودا ۸٬۰۰۰ تومان است.

    قیمت رنگ نانو :

    از خصوصیات مهم این رنگ ساختمانی سازگاری با محیط‌زیست، مقاوم در برابر رطوبت، کپک و قارچ و عایق حرارتی است. این رنگ نوعی آکریلیک بر پایه آب است. رنگ نانو می‌ تواند به‌ عنوان عایق عمل کند و تا ۴۰ درصد از هزینه‌ های دستگاه‌ های گرمایشی در فصول سرد را بکاهد.

    هر لیتر در حدود ۴۵٬۰۰۰ تومان است

    قیمت رنگ با پوشش سلولزی:

    این رنگ بر پایه الیاف طبیعی تولید شده است. بدون نیاز به زیرسازی است. عایق خوبی برای حرارت و صدا است. الکا، رومالین، پتینه و بلکا همگی یکی هستند و فقط با نام‌ های تجاری متفاوت عرضه می‌ شوند.

    هر مترمربع حدودا از ۳٬۰۰۰ تا ۶٬۰۰۰ تومان است.

    قیمت رنگ مولتی کالر:

    این رنگ به دلیل تنوع بالا در رنگ، قابلیت ترمیم‌ پذیری، شستشوی آسان، مقاوم در برابر رطوبت و عدم جذب گرد و غبار از محبوبیت خوبی در بین مردم برخوردار است. این رنگ مناسب مکان‌ های پرتردد و شلوغ است.

    هر مترمربع حدودا از ۵٬۰۰۰ تا ۱۰٬۰۰۰ تومان است

    قیمت رنگ کنیتکس:

    این دسته از رنگ ها به همراه ترکیبی مواد مصنوعی به دو صورت حلال با آب و یا روغن اجرا می‌ شوند. بیش ترین کاربرد آن در نمای داخلی و خارجی ساختمان است. به دلیل مقاومت و پوشانندگی بالا می‌ تواند ترک‌ ها و مشکلات جزئی دیوارها را بپوشاند.

    هر لیتر حدودا ۳٬۰۰۰ تومان است.

    قیمت رنگ استخری:

    برای رنگ آمیزی استخر از این رنگ استفاده می‌ شود. این رنگ از مقاومت بالایی در برابر رطوبت و عوامل جوی برخوردار است.

    هر لیتر حدودا از ۱۰٬۰۰۰ تا ۱۶٬۰۰۰ تومان است.

     

    • honary honary